18/03/2017 Wycieczka do Nary

Podróże

Nara 奈良

Po długich podróżach w końcu udało nam się wyspać, dlatego tego dnia wstałyśmy późno, około 13:00. Walizka Kasi, która została wysłana do nas dzień wcześniej, już dotarła dzięki czemu nie musiałyśmy cały czas czatować w domu. Postanowiłyśmy wybrać się do Nary – miasta znanego ze świątyń i jelonków, które można spotkać w parku. W latach od 710 do 794 było stolicą Japonii.

Podróż z Osaki trawała niecałą godzinę, a na stacji w Narze kupiłyśmy bilety całodniowe na autobus za 500¥, co było bardzo opłacalną opcją.Tak naprawdę, żeby zobaczyć wszystkie świątnie, najlepiej przyjechać z samego rana, dlatego postanowiłyśmy zobaczyć tylko te najbardziej nas interesujące.

Zaczęłyśmy od świątyni Tōdai-ji (東大寺) otwartej w 728 roku . Tu cytuję z Wikipedii: ,,buddyjski kompleks świątynny (…) Wchodzący w jego skład Pawilon Wielkiego Buddy jest największą drewnianą budowlą na świecie. Znajduje się w nim wielki posąg Buddy Rushany o wysokości 16,2 m”.

Po zwiedzeniu wróciłyśmy do sklepików mieszczących się wzdłuż drogi prowadzącej do światyni. Można było kupić m.in. słodycze, akcesoria, pamiątki i również wafle dla jelonków! Oczywiście nie mogłyśmy przegapić okazji nakramienia tych cudownych stworzeń.Jak się potem okazało nie były takie słodkie i niewinne… Jak już zauważył, że mamy jedzonko to potrafiły dziabnąć za płaszcz czy torebkę, żeby dostać więcej 😀 Tu zacytuję kolegę Janusza: ,,To nie sa jelonki, to są podstępne skurwole…”. Oczywiście to tak na żarty, chociaż trzeba na nie uważać 😉 Nie boją się ludzi,  można je pogłaskać, nakarmić i swobodnie chodzą po ulicy przed świątynią oraz po parku.

Naszym następnym punktem był shintoistyczny chram Kasuga Taisha (春日大社) zbudowany w VIII wieku. Dotarłyśmy tam po małym spacerze po parku Nara.Niesety, szybko zrobiło się ciemno i nie mam za dużo zdjęć z tamtego miejsca 😦

Robiło sie już późno, więc udałyśmy się jeszcze do świątyni Kōfuku-ji (興福寺), na kolację i pociąg z powrotem do Osaki.