06-09/04/2017 Początek szkoły

Codzienność

06/04

Od 14:00 było ogłoszenie podziałów na klasy, tak więc po odwiedzeniu szkoły dokończyłam zakupy wszystkich niezbędnych rzeczy. Po południu wybrałam się do Akihabary (elektrycznej dzielnicy), żeby rozejrzeć się za monitorem. Niestety, wszystkie małe były strasznie drogie, więc wzięłam większy i stwierdzałam, że później będę się martwić jak go przewieźć 😉 Wracając opłaciłam na poczcie swój pierwszy rachunek – opłata za ubezpieczanie zdrowotne.

07/04

Dzisiaj odbyły się pierwsze zajęcia. Dostałam się do grupy porannej, tak więc zaczynamy naukę o 9:00 a kończymy 12:30. Grupa jest bardzo fajna, wesoła i wszyscy dają z siebie wszystko  Większość osób z klasy pochodzi z Korei i Chin, ale również są również Francuzi, Niemiec, Wietnamka i Szwedka. Po zajęciach wypełniłam dokumenty, żeby otworzyć konto bankowe, a potem poszłam do konbini, żeby odebrać mój garnek do ryżu, który właśnie dotarł! Jestem z niego bardzo zadowolona. Jest mały, ładny i świetnie się sprawuje.

08/04
Cały dzień spędziłam w akademiku nadrabiając materiał z poprzednich lekcji, ponieważ dołączyłam do istniejącej już grupy. Przy obiedzie zaprzyjaźniłam się z dwiema dziewczynami z mojego akademika – Koreanką i Francuzką. Opowiedziały mi ogólnie o życiu w Japonii, pracy i udzieliły wielu cennych rad. Przegadałyśmy tak chyba z cztery godziny 🙂 Wieczorem poszłam z jedną z nich do sklepu po coś słodkiego, a przy okazji pokazała mi automat do wody! Wyrobiłam sobie kartę i kupiłam 4 litrowy baniak, a teraz kiedy chcę mogę go napełniać za darmo. Bardzo fajny system, tym bardziej, że woda z kranu za bardzo mi nie smakuje, bo jest w niej za dużo chloru.

09/04

Niedzielę spędziłam również bardzo spokojnie. Uczyłam się, dalej porządkowałam swój pokój, obejrzałam odcinek serialu i ugotowałam bardzo smaczne curry 🙂 Poza tym upolowałam uroczy dzbanek i czarkę do herbaty.

Skomentuj

